2017. július 27., csütörtök

Felcser Máté: "A feltörekvő zenekaroknak egyre magasabb a léc, amit meg kell ugraniuk!"

Fotó: sinco
A X. Jubileumi Campus Fesztiválon egy oltári jó bulit tolt le a Punnany Massif a 0. kezdőnapon. Ráadásul a másnapi Halott Pénz koncertre is beugrott Felcser "Rendben Man" Máté, így volt egy kis időnk beszélgetni is:

KWzó: A Nagy–Szín-Pad tehetségmutató versenyén te is a zsűri táborát erősítetted. Mennyire vagy elégedett az eredménnyel?

Máté: Persze, az idei év kifejezetten érdekes volt, nagyon színes repertoárral. Nem is voltak olyan előadók, akikre azt mondtam volna, hogy na ők nem tetszenek, szóval szerintem egy minőségi rendezvényen vehettünk részt.

KWzó: Volt személyes kedvenc?

Máté: A Mörk csapata nekem azért tetszett, mert kellően színes és ez nagyon fontos egy előadónál. Amikor megnéztem a bemutatkozó produkciójukat, azt láttam, hogy ebből a blues-rock vonalból szépen ívelnek át egy ilyen sokszoros vokális dologba, ezt nagyon jól csinálták. A Lóci Játszik személy szerint nem az én műfajom, ugyanakkor bennük megvolt a perspektíva, látszódott, hogy ez jó, én pl. már az első nap megmondtam, hogy szerintem tuti ők nyernek. Érezhető, hogy mi az, amit a közönség szeret. Nagyon fontos, hogy igényes zenék és jó minőségű produkciók szülessenek, úgy látom, hogy évről évre egyre színvonalasabb a rendezvény, a feltörekvő zenekaroknak pedig egyre magasabb a léc, amit meg kell ugrani. Így összességében nézve tényleg nem volt egy gyenge produkció sem, de szerintem Sena volt a legjobb.


KWzó: Július 29-én a Budapest Parkban szülinapi nagykoncertet ad a Punnany Massif. El tudsz árulni egy-két dolgot, hogy milyen különlegességgel készültök?

Máté: Nem titok, hogy hirdettünk egy cover versenyt, ahol mindenki, aki kedvet érzett, feldolgozhatott egy Punnany Massif dalt. A nyertes kap a Ballantine’s jóvoltából egy videoklipforgatási lehetőséget, a nekünk legjobban tetsző produkcióknak pedig lehetőséget biztosítunk, hogy fellépjenek előttünk szombaton a Budapest Park nagyszínpadán.  Lényegében majd mindenki a saját stílusában adja elő a dalokat, mi csak a lehetőséget teremtjük meg arra, hogy ezt nagyszínpadra vigyék. A legjobb dolga egy zenésznek akkor van, ha a Parkban egyszer színpadra léphet. Csak annyit tudok mondani, hogy gyertek el egy Punnany koncertre, mert ez a legerősebb!

KWzó: Belehallgattál már a beérkezett videókba?

Máté: Rengetegen jelentkeztek, én egyelőre még egyet sem hallgattam meg, majd ha lezárul a verseny. Nem szeretném, ha más füllel hallgatnám csak azért, mert kedd van és nem szerda. Pont ezért minden zenész a zenekarban kap egy napot, hogy egyedül (szigorúan anélkül, hogy kikérné bármelyik másik zenekari tag véleményét – ez meg van tiltva.) meghallgasson minden produkciót és pontozza őket, a végén ez alapján hirdetjük ki a győztest. Nekem dupla szavazatom van. J



KWzó: Mennyire volt egyetértés a Volt Himnusz elkészítésében?

Máté: Tökéletesen. A koncepció volt érdekes. Amikor Lobenwein Norbi felkért arra, hogy írjam meg ezt a himnuszt, akkor úgy láttam, hogy egyre jobban affelé tendál az ország zenei ízlése, hogy mindenképpen pop dalt szeretnének majd farikcsáltatni egy himnuszból. Szerintem sokkal erősebb a blues-rock vonal, ezért is esett a választás Charlie-ra, Pásztor Annára és Pető Szabira. Mindhárom közreműködő rekedt hangú, karakán és saját műfajában zseniális előadó. Azt gondoltam, mi lenne, ha lenne egy olyan fesztivál himnuszunk, ami nem követi a trendeket, hanem hoz egy olyan vonalat, amit mostanában nem gyakran hall a közönség. Így született meg az Ami VOLT az majd lesz! Úgy gondolom, hogy messze ez lett az egyik legjobb fesztivál himnusz.

KWzó: Gondolod, hogy túlszárnyaltátok a Halott Pénz – Wellhello közösét?

Máté: Nem túlszárnyaltuk, hanem más oldalról közelítettük meg.

UPDATE: Az interjú óta megszületett a cover verseny eredménye:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése