2017. október 3., kedd

Fluor Tomi Diaz nélkül tér vissza a gyökereihez

Fotó:Nagy Márton
 Egy igazi oldschool hiphop slágerrel tiszteleg a gyökerei előtt Fluor Tomi, aki az utóbbi években a Wellhello frontembereként Diazzal együtt hódította meg a slágerlistákat. Most azonban állandó társa nélkül, a Bupino nevű formációhoz csatlakozva merült bele az ikonikus nyári Budapest megidezésébe.

A zeneker tagjai - a hazai hiphop szcéna két ikonikus MC-je, Busa Pista és Zsola aka Lupino, a beatekért felelős Jojo Makasi, és a lemezlovas Dj Future – mellé most rendhagyó módon csatlakozott Fluor is.

Aki igazán éli ezt a várost, annak nem lehet meglepő ennek az underground Budapest-himnusznak egyetlen sora sem: haverok, forróság, csodálatos női testek, izgalmak minden sarkon. Ugyanígy a videóklip sem okoz csalódást, ezer színnel és életszaggal jelenik meg benne nem csak a főhős gárda, de a fedetlen, kerek  női fenekek és a nagy bandázások jellegzetes helyszínei is. Utóbbit tekintve az Angyalosy Eszterből, Szőke Dánielből és Varsics Péterből álló kreatív produceri trió alkotása önmagában is egy országimázs-díj esélyes feelgood videó, aminek nem titkolt szándéka emléket állítani a kilencvenes évek amerikai hiphop klipjeinek.

“A kilencvenes években az MTV-nek köszönhetően itthon is tömegekhez jutottak el a Beastie Boys, a Run DMC, Ice Cube, Ice T vagy épp Snoop klipjei, és egy egész generáció meghatározó vizuális és zenei élményévé váltak. Ezek a zenekarok klipjeikben gyakran vezetik körbe a nézőt az ő városukban, megmutatják a negyedet, ahol élnek, amit a saját képükre formáltak. Számukra a város nem egyszerűen az élet tere: tánctér, vászon, színpad... Felület, amelyen véleményt nyilváníthatnak, hatást gyakorolhatnak. A Bupino zenekar Fluorral közös szerzeménye a legjobb értelemben idézte fel bennünk ezt az időszakot. Így a hozzá kitalált videoklip is ezt az irányt követi: a jól ismert Budapestet mutatjuk be, de egy sajátos szemszögből.” - mondta el a rendező, Angyalosy Eszter.
Fotó:Wlcsek András
A klip a terveknek megfelelően a retró és a modern jó arányú ötvözete lett: egyfelől oldschool módon megidézi ikonikus hiphop klipek jeleneteit, képeit, hangulatát, másfelől a legmodernebb vizuális igényességgel készült - amire az egyedi stílusú operatőr, Szőke Dániel neve már önmagában garanciát jelent.

A ‘Budapest’ igazi értékét az adja, hogy nem kifiguráz vagy lekoppint, hanem megidéz egy korszakot, ezzel hidat képezve az oldschool hiphop tradíció és a mai aktuális, modern, magyar valóságunk között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése