2017. december 4., hétfő

ByeAlex: „Ha jobban eladható lenne egy videoklip úgy, hogy nem vagyok benne, akkor soha nem szerepelnék a klipekben!”

Fotó: ByeAlex Facebook
A hétvégén Debrecenben koncertezett a ByeAlex és a Slepp zenekar, így nem volt kérdés, hogy ByeAlexet elkapjuk egy beszélgetésre. X-Factor, klipek és az a bizonyos szerzői est... Olvassátok!

KWzó: Nemrég ért véget az X-Factor. Kikkel volt könnyebb együtt dolgozni: a tavalyi csapatokkal vagy idén a csajokkal?

ByeAlex: Inkább azt mondanám, hogy mindkettő más volt. A lányok jobban motiváltak a munkára, mint a zenekarok. Egy zenekart nehezebb alakítani egy személyben. A lányok könnyebben formálhatóak, gyerekek voltak. Velük egyszerűbb ebből a szempontból mint egy zenekarral.

Fotó: ByeAlex Facebook
KWzó: Gondolom valamilyen szinten követed a versenyzőket a műsor után is. Már ki is posztoltad, hogy Serenával egy dalt vettetek fel. Tartod a kapcsolatot a csapatokkal is?

ByeAlex: Nem mondom, hogy túl sokat beszélgetünk, nincs mindennapi kapcsolatunk, de egy felületes kapcsolattartás azért van.

KWzó: Írtál róla, hogy hamarosan várható új klip a ByeAlex és a Slepp formációtól. Melyik lesz ez a dal?

ByeAlex: Most készülünk klipet forgatni a Menned kéne című dalra  Lábas Vikivel (Margaret Island). Szeretném, hogy összejöjjön, mert ehhez a számhoz szeretnék klipet. Most még azon áll a dolog, hogy ki, hogy ér rá. Van egy nagyon alap koncepció már a fejemben, de majd a szakember kidolgozza nekem.


KWzó: Szabad kezet adsz ilyenkor a rendezőnek?

ByeAlex: Abszolút! Legtöbb esetben szabad kezet adok, ha nincs ötletem. Nyilván megmondom, ha nem tetszik, de klipet forgatni és ezzel foglalkozni kifejezetten nem szeretek. Nagyon utálom. Ha jobban eladható lenne egy videoklip úgy, hogy nem vagyok benne, akkor soha nem szerepelnék a klipekben! De sokkal kevésbé néznek meg egy klipet, ha nem szerepel benne az előadó, ezért muszáj benne lennem.
Fotó: ByeAlex Facebook

KWzó: Számos előadónak írtál már dalszöveget. Ilyenkor mennyire könnyű ráhangolódni az adott előadóra?

ByeAlex: Nem nehéz, ha akarok nekik írni. Ha nem akarok, meg nem írok, mert akkor nehéz lenne. Rengeteg magyar énekes kereset már meg, hogy írjak neki dalt neki, de a legtöbb esetben nem írtam.

KWzó: Dallos Bogival jó baráti viszont ápoltok és neki illetve Gáspár Lacinak is írtál már dalt. Sőt Laci száma az X-Factorban debütált.

ByeAlex: Lacinak volt egy alapötlete, aztán mi meghangszereltük és szöveget írtam neki. Nehéz volt számára dalt írni, mert szerettem volna bizonyítani neki és így nagyon sokáig tartott. Bogi pedig egy dalt küldött és én írtam rá szöveget. Neki könnyebb volt dalt írni, mert nagyon jól ismerem. Lacit is nagyon jól ismerem, csak ő nagyon maximalista.

KWzó: December 20-án a Benczúr Házban, Budapesten lesz dupla előadásos szerzői ested, ahol Koltai Kurszán (Margaret Island) zongorán fog kísérni téged. Ti hol találkoztatok?

ByeAlex: Már nagyon régóta ismerem a Kurszánt még a Margaret Island előttről. Közös fellépés alkalmával ő zongorázott.

Fotó: ByeAlex Facebook
KWzó: Milyen dalok fognak felcsendülni ezen az estén?
ByeAlex: A ByeAlex és a Slepp és a Senkise dalok mellett olyan számok is lesznek, amiket másoknak írtam. Például Serenának, Rolandnak, Boginak, Lacinak írt szerzemények. Ezeket a dalokat átalakítjuk zongorakíséretre. Érdekes lesz az az este. Sose csináltam még ilyet. Direkt azt akartam, hogy kevesen lássanak. Ne az legyen, hogy egy embertömeghez kell beszélnem, mert lehet beszélgetősebb lesz az este mint egy klubkoncerten. Nyilván több száz embernek nem beszélsz annyit, mert a zene miatt jönnek. Azt akartam, hogy most intimebb koncert legyen, hogy lássam kik vannak ott. Lehet hosszabb is lesz egy picivel, mint egy rendes koncert. 

Készítette: Létai Alexandra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése